Donate me a click!

ruang iklan

ruang iklan

26 Jun 2013

GEMUK ATAU KURUS?


Risau mengenai badan anda yang terlalu gemuk atau terlalu kurus. Dah cuba macam-macam cara untuk mendapatkan bentuk badan impian anda, tapi masih belum berjaya? Cuba tengok balik apa yang telah anda makan untuk mendapatkan beduk badan impian anda? Bagi yang hendak gemuk, mungkin anda pernah mencuba PIL GEMUK seperti yang saya sendiri pernah telan yang boleh didapati dengan mudah tetapi tersembunyi (kenapa sembunyi bawah meja ye?....suspicious!) di kedai-kedai jamu kat luar tu..Bagi yang hendak kurus, mungkin anda dah telan macam2 PIL LANGSING yang anda dapat melalui iklan-iklan yang tak certified. Mungkin anda masih muda dan tak nampak kesannya. Tapi ketahuilah berapa ramai oarng di luar sana yang telah mendapat kesan akibat memakan sebarang pil untuk mendapatkan badan yang ideal. 

Tahukah anda, kesan pemgambilan pil kurus yang salah? Dalam kebanyakan kes yang membabitkan produk pelangsingan badan yang diharamkan, ia didapati mengandung bahan kimia seperti phentermine, amphetamine, sibutramin, fenfluramine yang diakui boleh mengurangkan berat badan tetapi memberi kesan sampingan seperti kemurungan, psikosis dan halusinasi, risiko tekanan darah tinggi, sakit jantung dan sakit kepala. Malah ia turut menyebabkan denyutan jantung yang cepat dan meningkatkan tekanan darah.

Tahukah anda kes seorang remaja yang meninggal dunia sebaik selepas memakan ubat gemuk berharga RM5? ini antara petikan kes dari surat khabar tersebut: 

Risau dengan bentuk badan tidak menarik kerana kurus, seorang ibu tunggal maut selepas mengambil ubat menambah berat badan yang dibelinya dengan harga RM5 dari sebuah kedai ubat tradisional dan produk kosmetik, di sini, pagi semalam.Che Su Md Isa, 29, dari Taman Arked, didakwa membeli ubat itu Khamis lalu dan selepas makan pil berkenaan, suhu badannya tiba-tiba meningkat selain lumpuh seluruh badan.\Bapa mangsa, Md Isa Tahir, 54, berkata Che Su, ibu seorang anak lelaki berusia lima tahun mengadu sakit perut dengan suhu badannya meningkat menyebabkan isterinya Halijah Mahmud, 50, mengelap tubuh anaknya itu dengan air bagi menurunkan suhu badan.“Ketika itu dia tidak mampu menggerakkan tubuhnya yang kelihatan seperti sudah lumpuh. Pada kira-kira jam 2 pagi tadi (semalam) Che Su menjerit memberitahu perut, dada serta tulang belakangnya terlalu sakit dan dia meninggal dunia setengah jam kemudian."

========================================================================
JADI BAGAIMANA? Adakah ini bermakna kita tidah berhak mendapat bentuk badan seperti orang lain? Bukan begitu, anda berhak, tetapi kenalah pastikan makanan yang diambil itu sihat dan mendapat pengiktirafan KEMENTERIAN KESIHATAN, dan jangan lupa mengenai status HALAL. Kadang-kadang kalau kita ambil pil gemuk contohnya, kita tidak tahu lemak apa yang dimasukkan dalam tu kan?Dan paling penting pil gemuk atau kurus yang berkesan bukan bermaksud turun secara mendadak atau mnaik secara mendadak. Itu lagi bahaya. Boleh menyebabkan komplikasi lain. Nauzubillah.

========================================================================
Shaklee merupakan vitamin semulajadi yang mendapati pengiktirafan daripada Kementerian Kesihatan dan HALAL dari Islamic Service of America. Paling penting ia adalah 100% bahan semulajadi, tiada pengawet, lemak atau apa-apa bahan tiruan. Ian diproses menggunakan bahan semulajadi, dan tidak menggunakan bahan sintetik seperti yang digunakan untuk menyalut kebanyakan pil di luar sana. Tahukah anda bahan sintetik ni adalah bahan kimia, dan jika diambil boleh membawa kepada kesan sampingan pula kepada kesihatan. 

Untuk kurus, SHAKLEE menawarkan produk berikut:
SET KURUS mengandungi:

1) Herb-lax / Alfalfa = membantu detoksifikasi dalam badan. Tahukah anda sekiranya anda makan berapa banyak pil gemuk pun, kalau anda tidak Detox dulu, takkan berkesan pil tu. (Setiap botol tahan 3-4 bulan)

 atau  
RM42                                         RM43 

2) Lecithin = membantu membakar lemak secara perlahan dan sihat (setiap botol tahan 3-4 bulan)
 
RM42

3) Cinch Shake / Cinch Tea = membanti shape up semula kulit yang telah gelebeh akibat pembakaran lemak tersebut, selain memberi anda energi tambahan.
 atau 
RM138                                    RM105

                                       SET GEMUK mengandungi:

1) ESP SOY Protein (perasa soya) = mencantikkan kulit, membekalkan tenaga tambahan dan makanan tambahan untuk menambah berat badan anda (setaip botol tahan 1-2 bulan)

RM121

2) Meal Shake (perasa vanilla) = Menambahkan berat badan dan memeberikan rasa kenyang

RM91

========================================================================

Summary mengenai set kurus boleh lihat sini

DISCLAIMER:
The products and information found on vitaminderoyale.blogspot.com are not intended to replace professional medical advice or treatment. Our information is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease or medical condition. Results of testimonials are not typical and individual results may vary.

=====================================
🌟🌟SETIAP PEMBELIAN DI SINI LAYAK MENDAPATKAN🌟🌟

💊FREE cute vitamin ball pen
💊FREE pill box (WHILE STOCK LAST!)
 🍶FREE Shaker bottle (WHILE STOCK LAST!)
👫FREE membership vitamin de royale dan dapat collect and redeem point di:bit.ly/18Dl9X3

(NOTICE: Free gift ini tidak ada kena mengena dengan Shaklee, ini adalah pemberian secara peribadi)

Berminat? Hubungi untuk konsultasi & harga istimewa:
📨PM FACEBOOK FANPAGE: KLIK SINI
📋 isi borang tempahan:klik SINI
 💻 saidahhamizah@gmail.com
 📞call/SMS/wahtsapp/wechat: 014-7207131
🚚COD Area: shah alam
"KECANTIKAN ADALAH HAK MILIK SETIAP INSAN"
LAGI INFO MENARIK DI SINI

No comments: