Donate me a click!

ruang iklan

ruang iklan

23 Jun 2013

Perlindungan dikala jerebu dan berpuasa

Assalamualaikum w.b.t 


Tahap jerebu di negara ini berada pada parasa yang membimbangkan. Di sesetengah tempat, sudah dikira paras bahaya. Kawasan selatan semenanjung sudah disahkan kronik. manakala kawasan utara masih belum lagi. Berdasarkan informasi yang telah disiarkan di tV3 sebentar tadi, rupanya bukan Asia sahaja yang terjejas, malah di bahagian eropah juga. Kalaulah benar kerana pembakaran yang berlaku di jakarta, kenapa sampai ke Eropah sana? Maksudnya kalau tak hujan juga, kita akan sentiasa terdedah kepada jerebu ini. Dahlah next week dah start berpuasa kan? Lagi satu fenomena, air purifier kat semua kedai yang saya pegi siang tadi semua dah habis? Jadi, apa lagi protection kita? Takkan nak pakai mask masa tidur? Dalam rumah pun dah berkabus sekarang ni kan.. Saya merasakan kita perlu ada perlindungan dari dalam juga, luaran (tutup muka dengan mask) memang tidak mencukupi. Apa yang membimbangkan nak masuk puasa ni adalah, puasa semua tahu badan akan kekurangan air, kemudian ditambah pula dengan jerebu yang mana kita disarankan minum air banyak. jadi bagaimana? 

Saya mengambil langkah berhati-hati nak masuk puasa ni untuk memastikan badan kekal hidrat sepanjang hari. Sekarang ni belum puasa pun kita perlu ambil untuk memastikan badan dalaman kita tak kering. Kalau dalaman kering, macam-macam penyakit boleh datang, dimulai dengan sakit tekak, kerongkong, and ke paru-paru..nauzubillah...

Oleh itu, untuk memastikan badan anda kekal hidrat , disarankan untuk mengambil 'Performance drink' di bawah.Rasanya sedap seperti '100 PLus perasan oren', tapi lagi sedap dari tu. warnanya jika dibancuh dengan 3 sudu seperti gambar di bawah. 


    PERFORMANCE DRINK (RM66) + SHAKER BOTTLE (FREE)
setiap pembelian satu botol performance drink, anda akan mendapat satu botol 'shaker' secara percuma 


Selain dari memastikan badan kekal hidrat, kita juga perlu memastikan imun sistem kita kuat supaya tidak mudah jatuh sakit. 'Prevention is better than cure'. Nutriferon di bawah amat berguna untuk membantu menguatkan sistem imun kita. Ia mengandungi satu campuran interferon yang merangsang ekstrak tumbuhan yang telah dipatenkan. Campran proprietari ekstrak tumbuhan semulajadi ini berasal daripada biji labu, bunga safflower, benih plantago, dan kuntuman bunga Japanese Honeysuckle yang telah terbukti secara klinikal dapat menokong dan merangsang proses gerak balas imun semulajadi pada tahap selular. 


 

NUTRIFERON (RM145)                                       SHAKER BOTTLE (FREE)



Dengan setiap pembelian Nutriferon juga, anda akan mendapat 'botol shaker' limited edition di atas secara percuma

Bagi yang telah berkeluarga, tentu ibu bapa risau mengenai si kecil. Tak tahu macamana nak melindungi mereka, kalau dipakaikan 'mask', tentu mereka berasa rimas dan tanggalkan begitu sahaja. Apa lagi ikhtiar anda? Saya mencadangkan Meal shake seperti di bawah kerana ianya boleh sedikit sebanyak membantu menjadi perisai dalaman untuk anak kita. 


RM 91 (MEAL SHAKE) + SHAKER BOTTLE (FREE)



 setiap pembelian satu botol meal shake, anda akan mendapat satu botol 'shaker' secara percuma

Akhir sekali, marilah kita sama-sama berdoa semoga allah turunkan rezeki kepada kita semua dalam bentuk hujan untuk keselamatan dan kesihatan semua...amin...


Berminat untuk menempah?
Sila isi borang tempahan berikut: BORANG TEMPAHAN


wassalam


DISCLAIMER:
The products and information found on vitaminderoyale.blogspot.com are not intended to replace professional medical advice or treatment. Our information is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease or medical condition. Results of testimonials are not typical and individual results may vary. 


No comments: