Donate me a click!

ruang iklan

ruang iklan

19 May 2013

Berapa lama ambil masa untuk hamil?

Tiada siapa yang boleh mengatakan dengan tepat berapa lama ia akan membawa anda untuk hamil. Tetapi kita boleh memberitahu anda berapa lama ia biasanya mengambil masa pasangan untuk hamil - dan bagaimana anda boleh mempercepatkan perkara-perkara bersama-sama.
Berapa lama ia mengambil masa untuk hamil

Majoriti pasangan hamil dalam tempoh tiga bulan. Garis masa anda sendiri boleh menjadi lebih lama jika anda lebih tua, mempunyai tabiat tertentu kesuburan tidak mesra (seperti merokok), atau mempunyai satu keadaan yang menjejaskan kesuburan.

Daripada semua pasangan mencuba untuk hamil, di sini kira-kira berapa lama yang diperlukan:

     30 peratus hamil kitaran pertama (kira-kira satu bulan)
     59 peratus hamil dalam tiga kitaran (kira-kira tiga bulan)
     80 peratus hamil dalam tempoh enam kitaran (kira-kira enam bulan)
     85 peratus hamil dalam 12 kitaran (kira-kira satu tahun)
     91 peratus hamil dalam tempoh 36 kitaran (kira-kira tiga tahun)
     93-95 peratus hamil dalam tempoh 48 kitaran (kira-kira empat tahun)

Jika anda cuba untuk setahun tanpa kejayaan, ia adalah bijak untuk mendapatkan bantuan daripada pakar kesuburan. Anda mungkin hamil jika anda terus mencuba, tetapi jika anda mempunyai masalah kesuburan, ia adalah yang terbaik untuk mendapatkan bantuan supaya anda tidak membuang masa yang berharga.

Jika anda 35 tahun atau lebih tua, masa adalah lebih berharga dan anda perlu mendapatkan bantuan lebih awal: Sediakan temujanji dengan pakar jika anda tidak hamil dalam tempoh enam bulan.

Berapa ramai pasangan yang memerlukan bantuan hamil?

Kira-kira 90 peratus daripada pasangan hamil secara semula jadi. Baki 10 peratus yang akhirnya didiagnosis dengan kemandulan. (Kira-kira 93 hingga 95 peratus daripada pasangan mungkin boleh hamil secara semula jadi jika mereka cuba cukup lama. Ia hanya bahawa beberapa mendapatkan bantuan daripada menunggu untuk mengetahui.)

Satu "kemandulan" diagnosis bermakna satu tahun cuba tanpa kejayaan. Sebaik sahaja pasangan didiagnosis dengan kemandulan mendapatkan bantuan perubatan, tidak lama selepas itu berjaya hamil. Selebihnya memilih untuk mepertimbangkan pilihan lain, seperti derma sperma, ibu tumpang, atau mengambil anak angkat/

No comments: