Donate me a click!

ruang iklan

ruang iklan

19 May 2013

10 cara penjagaan bayi

 1:Travel

 

 

Bayi Aktif tak Kira Masa. Oleh itu, semasa dalam perjalanan, terus memastikan si manja anda dalam mood yang terbaik.

2: Tidur

 

 


Ibu bapa kali pertama tidak percaya, tetapi rutin tidur-masa yang sihat menjadikan untuk tidur malam yang lebih baik. Bayi terlalu letih mempunyai masa yang sukar tidur dan bangun lebih kerap pada waktu malam. Mulakan mewujudkan sihat, corak tidur seawal dua minggu. Bayi yang baru lahir anda mungkin tidak bersedia untuk jadual, tetapi menjaga rutin merupakan perkara penting untuk mengajar bayi tidur pada waktunya.

3: Penjagaan Kulit


Matahari tidak digalakkan untuk kanak-kanak di bawah 6 bulan. Lindungi mereka dari sinar matahari sehingga anda dengan selamat boleh melindungi kulit mereka.

4: Adik-beradik


Menyerlahkan positif. Bayi yang baru banyak membawa perubahan untuk keluarga. Anda harus memuji anak-anak anda yang lebih tua untuk mendapatkan kesabaran dan pertolongan mereka dan wujudkan persefahaman, supaya mereka akan dapat menyesuaikan diri dengan ahli keluarga yang baru dengan lebih mudah.

5: Main

Tiada apa yang salah dengan asas-asas: patty-kek dan peekaboo adalah permainan yang telah digunakan selama bertahun-tahun untuk menghiburkan bayi, di samping membantu otak mereka berkembang. Anak anda akan bertindak balas terhadap rangsangan dan merangsang interaksi.

6: Haiwan


Binatang peliharaan perlu untuk menyesuaikan diri dengan ahli keluarga yang baru. Membawa pulang selimut atau pakaian bayi yang telah dipakai sentiasa membantu, disamping cuba 'maintain' rutin biasa bersama haiwan tersebut. Cuba stick pada rutin memanggil mereka, usap sekali sekala, dan jangan membuat mereka rasa tersingkir.

7: Pemakanan


Pertimbangkan untuk memulakan anak anda makan dengan sayur-sayuran dan bukannya buah-buahan yang manis. Memperkenalkan sayur-sayuran sebaik sahaja anda memulakan makanan pepejal untuk memberikan mereka rasa yang selesa pada sayur-sayuran

8: Lampin


Kebanyakan bayi mengalami ruam lampin dalam hidup mereka. Sama ada ia disebabkan oleh makanan, lampin basah baru atau kesan sampingan daripada ubat-ubatan, merah, kulit luka menyakitkan kepada bayi dan membimbangkan untuk ibu dan ayah. Rawatan yang terbaik?Pastikan anak anda benar-benar kering selepas menukar lampin, walaupun ia bermakna akan telanjang untuk beberapa minit tambahan. Menukar lampin dengan lebih kerap, dan menggunakan salah satu daripada banyak produk over-the-kaunter untuk melegakan dan menenangkan kulit. Secara peribadi, setelah menggunakan banyak produk, saya sangat selesa dengan 'Drapolene cream'. Saya pernah guna sebab ada ruam di peha, dan terus baik serta-merta. Pada mulanya rasa sejuk, terus hilang pedih ruam.

 

9: Tangisan


Bayi menangis. Ia adalah rahsia lagi. Ia adalah acara untuk mereka berkomunikasi. Selepas anda memeriksa semua asas-asas seperti kelaparan, lampin dan perut, ingatkan diri anda bahawa anak anda telah di dalam rahim yang tenang selamat untuk lama 40 minggu. Membedung dia atau dia dalam selimut, memegang mereka dengan selesa dan dodoi secara lembut dan perlahan boleh membantu menenagkan mereka.

 

10: Mandi


Anda mungkin perlu mandi setiap hari untuk bangun, tetapi bayi memerlukan mandi lembut setiap hari atau lebih. Jangan gunakan sabun, sebaliknya gunakanlah baby bath yang lembut khas untuk bayi untuk melindungi kulit bayi yang sensitif.

10 cara penjagaan bayi

No comments: