Donate me a click!

ruang iklan

ruang iklan

19 May 2013

6 tips untuk hamil dengan cepat

Mungkin anda hanya benar-benar tidak sabar-sabar untuk hamil, atau mungkin anda mahu kelahiran bayi anda untuk berlaku pada masa tertentu. Berikut adalah enam cara untuk menjadikannya lebih mungkin bahawa anda akan hamil tidak lama selepas anda mula mencuba.(Anda secara mendadak akan mengurangkan risiko kecacatan kelahiran tertentu jika anda mula mengambil asid folik sekurang-kurangnya satu bulan sebelum anda mula cuba untuk hamil. Ketahui apa lagi yang boleh anda lakukan dimasa hadapan untuk memberi bayi anda permulaan yang sihat di dalam blog ini.)

# 1: Mengetahui bila masa ovulationRahsia terbesar untuk cepat hamil adalah mengetahui bila masanya anda ovulate (membebaskan telur dari ovari anda). Fikirkan telur sebagai bull's-mata dan sperma sebagai anak panah. Salah satu anak panah mempunyai untuk memukul bull's-mata dalam usaha untuk anda untuk hamil.

Guna kalkulator ovulasi di bawah:



Mengetahui apabila anda mungkin ovulate - dan meningkatkan peluang anda untuk hamil.Oleh kerana kebanyakan wanita melepaskan telur sekali setiap kitaran haid, terdapat hanya beberapa hari daripada setiap kitaran apabila seks sebenarnya boleh membawa kepada kehamilan. Mengetahui bila anda ovulate bermakna bahawa anda dan pasangan anda boleh mengenal pasti bull's-mata dan kemudian berusaha untuk itu, bukan hanya menembak sekumpulan anak panah dan berharap sasaran itu benar-benar ada.Anda boleh memikirkan apabila anda ovulate menggunakan beberapa kaedah yang berbeza. Jika anda mendapati bahawa anda mempunyai haid yang tidak teratur sepanjang beberapa bulan, meramal tarikh ovulasi boleh menjadi sukar. Tanya doktor anda untuk mendapatkan nasihat.

# 2: Lapangkan diri pada masa yang tepat
Sebaik sahaja anda tahu apabila telur anda akan dikeluarkan dari ovari anda, anda boleh merancang untuk mengadakan hubungan seks pada hari-hari yang paling subur anda: dari tiga hari sebelum ovulasi melalui hari ovulasi. (Bermula sedikit terlebih dahulu tidak boleh mencederakan, beberapa wanita telah mendapat hamil dari seks yang berlaku enam hari sebelum mereka ovulated.)Anda mempunyai pelbagai hari untuk seks membuat bayi kerana sperma boleh bertahan selama lima hingga enam hari dalam badan anda. (Telur anda bertahan hanya kira-kira satu hari.) Ini bermakna jika anda mempunyai hubungan seks pada hari Isnin, sperma boleh hidup di dalam tiub fallopio anda, menunggu telur terapung sehingga sekitar Khamis - atau mungkin juga selewat Ahad.Jika anda tidak pasti bila tempoh subur anda , di sini ada 'rule of thumb': Hit kunci setiap hari. Seks ini selalunya bermakna anda akan mempunyai sperma yang sihat menunggu di dalam tiub fallopio anda setiap hari, bersedia untuk musim bunga ke dalam tindakan apabila telur anda mendapat dibebaskan.Jika anda dan pasangan anda sedang menunggu untuk mempunyai hubungan seks sehingga masa yang paling subur anda, pastikan anda tidak pergi melalui terlalu panjang musim yang kering terlebih dahulu. Pasangan anda perlu pancut sekurang-kurangnya sekali pada hari-hari sebelum tempoh paling subur anda. Jika dia tidak, mungkin ada pembentukan sperma mati dalam air mani beliau apabila tiba masanya pergi, dan sperma mati tidak boleh mendapatkan anda hamil.

# 3: Berbaring semasa seks
Untuk masa yang panjang, tiada siapa yang benar-benar tahu sama ada yang terletak di belakang anda selepas hubungan seks (untuk menghalang sperma dari bocor keluar) akan membantu meningkatkan kemungkinan bahawa sperma yang akan berjaya mencapai dan telur anda.Sekarang ada sebab untuk mempercayai bahawa berbaring boleh membantu. Pada tahun 2009, penyelidik di Amsterdam mendapati bahawa wanita yang meletakkan rata selama 15 minit selepas buatan disenyawakan (iaitu, satu sperma doktor dimasukkan ke dalam rahim mereka) adalah 50 peratus lebih berkemungkinan untuk hamil daripada wanita yang bangun dengan segera selepas prosedur.Walaupun kita tidak boleh yakin bahawa yang sama adalah benar untuk melakukan hubungan, kajian ini menunjukkan bahawa tinggal meletakkan untuk sedikit selepas seks boleh membantu sperma pasangan anda bersama-sama. Dalam mana-mana kes, ia tidak menyakitkan untuk mencuba.

# 4: Nikmati proses
 Jika anda berada dalam tergesa-gesa untuk hamil, anda mungkin mendapati diri anda berasa bimbang mengenainya. Walaupun yang benar-benar biasa, anda sebenarnya mempunyai pukulan yang lebih baik pada hamil jika anda tidak tertekan. Hipotalamus - kelenjar dalam otak yang mengawal hormon ovulasi - tidak berfungsi sebagai baik ketika dalam keadaan tertekan, yang bermakna anda boleh ovulate lewat daripada biasa atau tidak sama sekali kitaran itu.Jadi apa sahaja yang anda boleh untuk menikmati proses hamil. Bersenang-senang dengan kehidupan seks anda (bukan "mesti hamil sekarang," ) boleh membantu meningkatkan peluang anda untuk berjaya. Dan jika anda jenis yang suka berdemonstrasi dengan macam-macam posisi, berita baik: Tiada kedudukan seks yang khusus yang terbukti boleh meningkatkan chance hamil. Oleh,itu bervariasi lah dengan posisi anda.

Trick # 5: Tingkatkan kesuburan sperma
Sperma mempunyai shot terbaik mereka pada mensenyawakan telur apabila mereka berada sihat, kuat, dan banyak. Beberapa perkara-perkara boleh membantu pasangan anda mendapatkan bekalan sperma beliau dalam melawan bentuk:
  •   Kurangkan alkohol (kajian menunjukkan bahawa minum setiap hari boleh mengurangkan tahap testosteron dan jumlah sperma dan meningkatkan bilangan sperma yang tidak normal)
  •     Tembakau Nix dan ubat-ubatan rekreasi (ini boleh menyebabkan fungsi sperma miskin)
  •     Makan secukupnya dan lebihkan nutrien utama seperti - seperti zink, asid folik, kalsium, dan vitamin C dan D - yang membantu mewujudkan sperma yang kuat dan banyak
  •     Elakkan tab sauna, panas, dan mandi air panas, kerana haba membunuh sperma (buah zakar berfungsi dengan yang terbaik pada 94-96 darjah Fahrenheit, beberapa darjah lebih sejuk daripada suhu badan normal)
Lebih cepat rakan kongsi anda boleh membuat perubahan-perubahan ini, lebih baik: Sperma mengambil sedikit masa untuk membangunkan, jadi penambahbaikan yang dibuat hari ini akan menghasilkan spesimen sperma yang lebih baik kira-kira tiga bulan dari sekarang.

Kesuburan juga boleh ditingkatkan dengan mengambil pemakanan seperti di link ini

# 6: Bersiap-sedia sentiasa
Anda lebih cenderung untuk mempunyai kehamilan yang berjaya jika badan anda bersedia  untuk tugas itu. Untuk mengetahui sama ada anda berada dalam bentuk-pembuatan bayi - dan untuk belajar apa yang perubahan mungkin membantu - buat pemeriksaan apa jua dengan doktor atau bidan. Anda mungkin tidak dapat untuk mendapatkan temujanji segera atau menyelesaikan apa-apa isu-isu kesihatan serta-merta, tetapi mengambil langkah-langkah ini secepat mungkin akan membantu anda hamil cepat dalam jangka masa panjang.

 Dalam pada itu, jauhi alkohol, dadah dan merokok jika anda boleh, kerana perkara-perkara ini mengganggu dengan kesuburan. (lebih-lebih lagi ianya berbahaya kepada janin). Fikirkan tentang  menjauhi kafein yang terlampau. Mempunyai lebih daripada bersamaan secawan setiap hari atau dua kopi telah dikaitkan dengan peluang yang lebih rendah untuk hamil. 

Berapa lama untuk cuba sebelum mendapatkan bantuan. Jika anda suspek anda akan hamil secara semula jadi, ia adalah sangat mungkin untuk berlaku dalam tempoh tiga bulan pertama. Kira-kira 6 daripada 10 pasangan yang telah hamil pada masa itu. Selepas itu, berapa lama anda perlu terus mencuba sebelum anda mendapatkan bantuan daripada pakar kesuburan bergantung sebahagian besar kepada umur anda.  

Kesuburan menurun kerana anda menjadi lebih tua, jadi jika anda lebih daripada 40, mendapatkan bantuan dari pakar dengan segera. Jika anda 35 hingga 40, berbincang dengan pakar selepas anda telah cuba selama enam bulan dengan nasib tidak. Dan jika anda di bawah 35, ia mungkin harus untuk terus mencuba beberapa tahun sebelum mendapatkan bantuan.Sudah tentu, jika anda mempunyai sebab untuk mengesyaki ada masalah kesuburan pada diri sendiri atau rakan kongsi anda, pergi ke hadapan dan membuat temujanji - tidak ada sebab untuk tunggu.

No comments: