Donate me a click!

ruang iklan

ruang iklan

11 May 2013

kebaikan setiap vitamin Shaklee untuk menghasilkan susu ibu yang banyak


Vita lea iron formula/ multi vitamin 

Dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi. Kebiasaannya, sekitar usia anak mencecah 6 bulan, kita disyorkan untuk memperbanyakkan sumber zat besi ke dalam makanan anak. Contoh terbaik ialah ikanbilis dan bagi ibu menyusu multi vitamin atau nama lain vitalea telah dilengkapi dengan iron bagi membantu pembesaran anak dengan lebih baik lgada sesetengah doktor menasihatkan agar ibu yang menyusu perlu memastikan pengambilan zat besi dalam menu harian mereka agar siibu tidak mudah pitam atau pening selepas memerah mahupun menyusukan anak. Zat besi sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Walaubagaimanapun multi vitamin beserta formula zat besi ini tidak disarankan diambil dengan minuman susu kerana ianya akan mengurangkan efisiensi penyerapan zat besi oleh badan.

 B complex

Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein, anti stress (Sebagai penenang), membantu meningktkn system perthnn badan, menukarkn mknn (glukosa) kpd tenaga dann membntu ibu2 berfikiran positif sentiasa (mood baik), so bila kurangya stress, mood happy, secara automatic penghasilan susu akan lebih lancer. Pengambilan pil perancng memerlukan pengambilan b complex yang konsisten kerana ia memusnahkan zat vit byang sedia ada dalam badan siibu. Vit b juga dpt melahirkn wajah ibu yng cantik berseri dan tidak kusam

Vitamin c

Sangat penting untuk menjaga salur darah sebagai antioksidan dan membantu meningkatkn antibody ibu dan kndungn antibody didlm susu bdn untuk anak yg sedng menyusu. So, sekiranya anda atau bby demam, Cuma perlu tingktkn pengmbiln vit c ke 2 biji sehari, dn bg ibu yg mengalamip ptuing melecet atau berdarah, insya allah akan mudah sembuh. Satu lg kesannya kulit makin bersih, cerah dan cantik. Vitamin c membantu pembentukan kolagen dnegan lebih baik.

Alfalfa

Merupakan supplemen penting untuk boost oenghasilan susu kerana mempunyai 1001 khasiat. Turut membantu dalam memekatkan susu dan menjadikan susu ibu lebih lemak berkrim. Namun keperluan dan keberkesanannya untuk diambil setiap hari bergantung kepada ibu. Ada yang hanya mengambil 2biji sehari mengalami cukup untuk mempercepatkan penghasilan susu sehingga mengalami bengkak susu namun tidak kurang juga yang memerlukan 4 biji hingga 6 biji sehari bagi membantu bdn stimulate untuk menghasilkan susu dengan dengan lebih cepat. Turut membantu perkumuhan (lebih lawas) dan membuang angin dalam badan. Secara automatikkesan baik pada bayi, susah nak kena kembung.

Bagi yang tidak menyusukan bayi, alfalfa yang dikenali sebagai raja tumbuh2 an mempunyai banyak khasiat untuk kesihatan. Ianya dikatakan banyak membantu meningkatkan kelancaran proses perkumuhan dna bagus untuk buah pinggang. Ianya juga adalah dalam kategori fiber dan mengenyangkan. Pengambilan alfalfa memerlukan pengambilan air yang seimbang dengan pengambilan kuantiti alfalfa. The more we take, the more    we have to drink water.

Energizing soy protein (ESP)

Ianya adalah protein dan protein sangat penting untuk pembentukan sel. ESP sangat membantu dalam melancarkan penghasilan susu, penting untuk kelenjar dan tumbesaran mencantikkan kulit si ibu dan anak, dan membantu kawal paras kolestrol. ESP turut mengandungi kalsium yang turut menyumbangkan kepada pembentukan sel darah. Secara tidak langsung, disamping memberikan tenaga kepada siibu, ia juga dapat memberikan rasa kenyang, kesan baik kepada bayi. Berat badan bayi mudah naik terutama pada 6 bulan yang pertama kelahiran. Apa bezanya soya Shaklee dengan soya yang lain yang berada di pasaran? Soya Shaklee ini ada non GMO soy iaitu soya yang dibasuh bukan menggunakan alcohol. Diproses dengan suhu yang sangat sederhana agar enzim didalamnya tidak musnah. Kualitinya sangat tinggi standing dengan hara yang kita bayar.

1 comment:

Unknown said...

Tambahan: Ostematrix untuk kalsium...kita nak produce susu, kita pun kena cukup kalsium....dan juga untuk menjaga tulang belakang sebab bila anak makin membesar, anda akan perasan , mula sakit badan bila angkat , kadang2 tu sampai tangkap kat urat leher...