Donate me a click!

ruang iklan

ruang iklan

28 May 2013

Berapa banyak protein anda perlukan sehari?

Apakah Fungsi protein / asid amino untuk tubuh manusia? Fungsi protein untuk tubuh manusia adalah sangat besar. Banyak dari proses pertumbuhan tubuh manusia dipengaruhi oleh protein yang terkandung di dalam tubuh kita.

 1. Kandungan protein dalam tubuh manusia mencapai 1/6 dari berat tubuh manusia.

 2. Protein sangat penting untuk perkembangan setiap sel dalam tubuh. (kulit, rambut,kuku, otak, organ, saraf, dan banyak lagi)

 3. Untuk menjaga kekebalan tubuh melalui sistem imuntitubuh. Antibodi tubuh dihasilkan daripada protein. 

4. Protein diperlukan untuk membina bahan senyawa kimia seperti enzim dan hormon yang berperanan penting dalam mengatur berbagai proses yang terjadi di dalam tubuh.

 5. Protein digunakan sebagai bahan bakar apabila keperluan energi tubuh tidak dipenuhi oleh karbohidra dan lemak. (contohnya semasa kebuluran).

 Sila guna kalkulator di bawah untuk mengenalpasti berapa banyak protein yang anda perlukan?


 Hasilnya mesti anda kena makan telur brp byk, ikan brp byk etc....what if x de masa n tak suka makan semua tu hari2?...Mari tengok apa yang protein Shaklee offer. Bandingkan dengan keperluan protein harian anda seperti result di atas, adakah anda rasa Shaklee boleh memudahkan hidup anda yang sentiasa in rush dan sibuk?tidak perlu rebus or goreng telur hari2 lagi, tidak perlu terlalu byk ambil ikan, tidak perlu ambil susu setiap hari dan tidak perlu belanja mahal untuk beli almond tiap hari.
  Kandungan: 14 gram protein soya sihat dan 500 mg kalsium bagi setiap hidangan. kandunan protein: 7g

Berapa banyak protein anda perlukan sehari?

No comments: