Donate me a click!

ruang iklan

ruang iklan

22 May 2013

Tips untuk terus bermotivasi walaupun tengah diet

Terus bermotivasi walaupun tengah diet bukanlah perkara yang mudah. Wlaubagaimanapun, jika ada kemahuan pasti ada jalan. Di sini saya senaraikan tips dan trik yang perlu anda lakukan:

1. Minum 8-10 gelas sehari. Cara ini bukan saja untuk mengelakkan dari badan dehydrate tetapi juga untuk membuatkan perut kita penuh, jadi kita akan kenyang dengan kalori yang kurang.
2. Berus gigi sebaik saja selepas makan malam. sebab kalau ikut logik, bila mulut kita terasamint flavor ubat gigi tu, kita takkan rasa sedap makan apa-apa makanan sekali pun. jadi, ini boleh mengelakkan kita daripadamakan apa-apa hinggalah tidur. Ini juga cara yang bagus utk skip night time snacking. jadi bila apa pun kita tak leh nak makan, apa lagi..teruslah tidur.
3. Cuba aim mana2 baju yang kita teringin nak pakai, yang dulunya muat tapi sekarang tak. cuba baju itu setiap minggu. bila kita selalu try, kita akan rasa motivasi untuk terus kuruskan badan. Kita harus yakin, tak lama lagi kita akan dapat pakai baju tu. and that's a 'trophy' for us kalau kita berjaya capai aim tu.  
Tips for Staying Motivated While Losing Weight

No comments: